2023’ün turizm karnesi: Tüketiciler tatil yapmakta zorlanıyor
3 mins read

2023’ün turizm karnesi: Tüketiciler tatil yapmakta zorlanıyor

2023 Küresel Seyahat Trendleri Araştırması, tatilcilerin neredeyse yarısının (yüzde 41) fiyat artışlarından kaçınmak için erken rezervasyon yaptıklarını ve her şey dahil konsepti yerine kişiselleştirilmiş organizasyonları tercih ettiğini gösteriyor. Yeni nesil seyahat platformu ise tüketicilerin tatillerini artık aylar öncesinden organize ederek hem yüksek maliyetlerden kaçındığını hem de kapsamlı bir takvim oluşturduklarını belirtiyor.

Dünya genelinde sürekli olarak artan yaşam maliyetleri tüketicilerin tatil alışkanlıklarını da değiştiriyor. Küresel danışmanlık şirketi Simon-Kucher’in konuya dair gerçekleştirdiği 2023 Küresel Seyahat Trendleri Araştırması da tüketicilerin erken rezervasyon fırsatlarından yararlanmak suretiyle sürdürülebilir ve kişiselleştirilmiş tatil planı yapabilecekleri fırsatları değerlendirdiğine işaret ediyor. Birçok insanın tatillerini artık aylar öncesinden organize ettiğini ve bu sayede hem yüksek maliyetlerden kaçındığını hem de kapsamlı bir takvim oluşturduklarını belirten seyahat platformu Gezinoks Genel Müdürü Serhat Ay ise geliştirdikleri yeni nesil seyahat sistemiyle kullanıcılarının planlama sürecini konforlu bir deneyime dönüştüklerini açıkladı. Sistemlerinin havaların soğumasıyla kış tatilcilerinin de radarına girdiğine dikkat çekerken kış tatili için erken rezervasyon fırsatlarının devam ettiğini bildirdi.

Küresel Seyahat Trendleri araştırması, tüketicilerin yüzde 84’ünün tatil planı yapmasına rağmen, beşte birinin finansal kısıtlamalardan dolayı tatile çıkmakta zorlandıklarını gösteriyor. Giderek artan yaşam maliyetleri ise iki kesimi de yoğun tatil dönemleri dışında seyahat etmeye yönlendiriyor. Bu doğrultuda tatilcilerin yüzde 41’i seyahatlerini erkenden rezerve etmeye başlarken, yüzde 38’i bunun sebebinin cazip fırsatlardan yararlanmak olduğunu söylüyor. yüzde 37’si ise bu seçeneği enflasyona bağlı fiyat artışlarından kaçınmak için tercih ediyor.

Ekonomik dalgalanmalardan dolayı tatilleri seyahat acentesi aracılığıyla organize etme alışkanlığı devam ederken, tüketicilerin birçoğu her şey dahil konsepti yerine kişiselleştirilmiş tatil seçeneklerini tercih ediyor. Odak noktalarında ise yemek, ulaşım, aktivite ve alışveriş kriterleri bulunuyor. Küresel çapta kaydedilen bu eğilimleri baz alarak müşterilerine hayal ettikleri tatili planlama fırsatı sunduklarını aktaran Serhat Ay, “Gezinoks olarak benimsediğimiz kusursuz müşteri deneyimi anlayışıyla, müşterilerimizin konaklanacak tesis, uçuş ayarlama, araç kiralama, tatil yerlerine yakın mekanları keşfetme, gezilecek yerleri tanıma ve yapılabilecek aktiviteleri bulma konularında detaylı bilgilere ulaşmalarını sağlıyoruz” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir